Friday, May 20, 2011

Discrimination of Beautiness








alloooo guys...

kli ni aku nk cte psal kecantikan.....naaa....aku bkn nk cte psl tips utk brmekap, tips utk pakai tdung, selendang, brfesyen, menebalkn rmbut,bulu mata,bulu roma, bulu hidung & sbagainya...tp aku nk cte psal DISKRIMINASI KECANTIKAN...

1st of all aku nk cte ng gurls dulu.....

beb, korg prnh rse tak yg kdg2 ble you kuar ng kengkawan you, then ble you lalu kt a bunch of monkey magic(mamat), diorg akn usik you & kawan2 you??? tym tu you pkai baju kaler merah.

mamat: " hai bju merah, kmslm kt awak ea....nk no telefon bleh??? awak comel la.."
awek: "eee....awak ni pehal? ganggu org sesuke dye jer....gatal"
hot nyer you....memang ckup makian segantang 2 utk mamat tu...tp dlm hati you,

" dye puji aku la....dye x puji kwn aku..mkne nyer aku cantek dr kwn2 aku...chantek jgk aku nih..."

tp cbe klo...

mamat: ' hai baju merah, kmslm kt kawan awak ea...nk no telefon dye bleh? 

means, dye bkn tujukn utk you ea, dye tujukn utk kwn you...msti you rse mcm....

"asal dye ayat kwn aku jer? aku ni x cantek ker?"



2nd situation

di stesen minyak

klo awek chantek

awek: bang, tlong isi minyak rm20 ea..
mamat: owkey..

klo awek x chantek

awek: bang, tlong isi minyak rm 20 ea..
mamat: self-servis la kak


2nd situation

di kedai baju

klo awek chantek

awek: bang, bpe hrga bju nih? 
mamat: RM 70 dik..
awek: kurang rm 50 bleh bang?
mamat: bleh jer dik...ape sgt klo kurang stakat rm50, ckit jer tu...


klo awek x chantek

awek: bang, bpe hrga bju nih?
mamat: Rm 70 (smbil mnunjuk ke tnda harga)
awek: kurang ckit bleh bang?
mamat: nett price...xley nk kurang...(tgn still tunjuk tnda harga)


3rd situation

buku muka (facebook)

klo awek chantek

mamat:(eh2...awek ni tkr profil pic lg la.....nk komen ckit..)
            COMEL LA AWAK.
awek: EH...BIASE2 JER...TERIMA KASIH..=)
mamat: (eh2...dye reply la....ni yg syok ni..nk ckp ape ea??.hurmm... haa...)
             KLO DH CHANTEK, WAT BIASE2 PUN TETAP CHANTEK

klo awek x chatek

mamat: asyik tkr profil pic jer minah ni....mcm la kiut sgt...tgok gmbr ckit...hek eleh...gaya posing sume sme jer....chantek side tu je la kot...mls r nk komen...wat penat jari aku jer..



itu cter psl diskriminasi kecantikan perempuan.....mcm mne lak diskriminasi kehenseman lelaki??...boys, meh, tgok ckit...aku rse korg msti pnh lalui kn??






1st situation

di mall

klo mamat hensem

mamat: hai awak, sorg jer ker??? bleh brkenalan?
awek: (senyum2 malu..even dh jarak agak2 50 m pn mseh senyum & curi2 pndang mamat tu)

klo mamat x hensem

mamat: hai awak, sorg jer ker??? bleh brkenalan??
awek: ish..muke pn dh mcm tengkorak hidup, ade hati nk ngorat org...ee...xsnonoh la bdk2 zmn skrg..( mulut muncung kedepan smbil mnjeling tajam)..

2nd situation

di stesen minyak

klo mamat hensem

awek: bang, tlong isi minyak rm20 ea..
mamat: ok..
smbil sembang ng kengkawannyer
awek: sian, muke hensem tp kje kt stesen minyak....
kawan awek: kje part tym je tu kot....aku rse msti budak U ni...


klo mamat x hensem

awek: bang, tlong isi minyak rm20 ea..
mamat: self-servis kak..
awek: huish...dh la muke mcm lesung batu..kerek lak tu...
kawan awek: sesuai sgt kje kt stesen minyak...

3rd situation

Fesibok

klo mamat hensem

awek: eh2...mamat ni tkr profile pic lg la..nk komen ke x?? ee...segan la nk komen....'like' jer la..
mamat: TQ 'LIKE'
awek: weeee....dye reply....nk ckp ape ea??? esh...xyah komen byk2 la...kang dye ingt ngada2 lak...hurmmmm...WELCOME


klo mamat xhensem

awek: asyik2 tkr profile pic jer mamat nih....huk ala...ade hati gak nk amik gaya mcm tu....kerbau pak salih lg hensem...




mcm2 kn?? x kire gurls or guys, msti ade diskriminasi mcm ni....kpd gurls n guys yg trgolong dlm insan yg chantek n hensem(org kata la),korg ptt brsyukur dgn ape yg korg miliki...kecantikan rupa paras hnya pinjaman semata2...bila2 mse jer ALLAH bleh tarik...tp, you'all kne hati2...org yg chantek, hensem susah nk dpt org yg btol2 syg kn dye sbb dri dye..bkn smata2 krna rupa paras....diorg pn mudah terdedah dgn mcm2 gangguan...mgkin gangguan seksual mahupun, gangguan makhluk2 yg dhantar oleh insan yg xpuas hati...rmai yg dh kne.....ksian diorg...

bg spe2 yg jarang dpuji kecantikn n kehensemanyer, korg xyah risau... korg xpelu risau psl pras rupe korg...sbb, korg dgn senang bleh dpt insan yg btol2 trima korg sbb diri korg..bkn sbb paras rupa semata2...korg pn xpelu risau sgt psl guna2 nih.. sbb xde org nk dengki kt korg...klo korg xwat jahat kt org la...insya'ALLAH..



mak aku kata, biar xchantek rupa paras, asal chantek hati budi..sekiann~~








1 comment:

Affyni Jets said...

aku menghabiskan waktu breakfast aku dengan membaca blog kau. hahaha. pereyyyyy! nang mena. aku salu join nganok. yahhh..