Thursday, April 4, 2013

Pleaseee......No More Phone Calls!!!!!

Lately ni aku sering diganggu dengan phone calls dari nombor yang tak dikenali. Usually kalau aku dapat phone calls macam ni aku ignore jer. Tapi masalahnyer, aku dah terformat handphone tak sempat nak buat backup so, semua num hilang. 

One day tu aku angkat la call even num takde dalam phonebook sebab aku expect tu num member aku yang aku takde save. And what I get is...


Saiko man: ini Munirah kan? (aku panggil laki ni saiko sebab....cer baca sampai habis)

And the calls continues with his messages all nights.

Bila aku tak layan, dia ganggu kawan aku pulak. Kami pelik mana dia dapat num kami & tahu nama kami. Kawan aku tak tahan, so dia bagi la no saiko man tu tunang dia. But the worse part is, dia boleh call pensyarah kami pasal dia tak tahan tunang kawan aku tu dok maki silat dia. What the fish??? Perlu ke sampai kol pensyarah kami???  And he is truly not from UPSI. Mula-mula, dia cakap dia budak UPM. Then, dia cakap dia budak PKLU. Dia call pensyarah aku pukul 9 malam sebab nak ngadu pasal tunang kawan aku tu and then kol pensyarah aku jam 3 pagi semata-mata nak mengadu dia tak boleh tidur sebab kami tuduh dia hantar message pelik-pelik and dia nak ajak gaduh.


OMG!!!!!
This guys is seriously sick.


At last, kami pun buat report polis and bagi bukti sms yang dia hantar. Ingat dia cuak, tapi semua itu hanya di  bayangan kami saja. Kami terus dapat gangguan dari saiko man tu sampai hari ni termasuk nombor-nombor lain yang baru nak berkenalan and so on. Paling takleh belah bila dia mintak kami bayar topup rm70 sebab dia kol kami. MOTIF???? (nampak tak ke'saiko'annya di situ??)

Seriously, kejadian ni menyebabkan aku sangat trauma untuk angkat phone calls dari nombor yang tak dikenali.






 So, final decision, aku patahkan simcard and guna nombor baru.....

No more saiko man...no more irritating number, no more nightmares....

Boleh tarik nafas dalam-dalam..hembus....fuhhhhhhh lega....(eggrrrhhhhhh...alhamdulillah...sendawa pulak).

So, kepada siapa-siapa yang hairan aku tukar  fon num (sebab num aku dah guna hampir 5 tahun), ni la ceritanya. Nak nasihat kat korang sket, sekarang ni macam-macam gangguan tak kira la di alam maya ker, di alam realiti ker, alam fantasi ker mahupun segala alam jadian. Kita terutamanya perempuan ni kena lebih berhati-hati. Banyak dah kes tipu daya, rogol and so on berlaku sekarang. Simpan la sikap kejantanan anda seketika. Kang kalau kena, kita jugak yang susah.


#kadang-kadang, rasa takut itu perlu...kadang-kadang, rasa berani itu juga perlu....tapi biar berpada-pada..



No comments: