Saturday, December 8, 2012

ALLAH...Kuatkan Hatiku...


Nothing much to say..... aku dapat call daripada hari ni...

"Ni, atuk kena strok....sebelah badan tak boleh gerak...atuk tak boleh cakap...tapi dia boleh dengar suara kita"...

"Uhh???....." aku terkesima....niat memulakan eksperimen tergendala....tatkala itu airmata aku mula bergenang namun, cuba dikawal agar tidak diketahui oleh ayah...

"Tak pe la ayah...kirim salam kat diorang kat sane yer..Assalamualaikum"

ALLAH!!!...

Serta merta air mata ku jatuh juga...di luar makmal itu, aku menangis sepuas-puasnya....


"ALLAH....pulihkanlah datukku....pulihkanlah datukku....aku nak belajar mengaji lagi dengan dia...aku nak dengar nasihat dia lagi....aku nak jadi makmum datukku....ALLAH...banyaknya dugaan-MU kali ni ya ALLAH.....Terlalu banyak air mata ini mengalir ya ALLAH.."


Lama aku memujuk diriku....ya....perancangan ALLAH itu yang terbaik....insya'ALLAH...ada hikmah disebalik semua ni....

Terngiang-ngiang pesan datukku ketika aku balik kampung suatu ketika dahulu..

"Belajar rajin-rajin...kesian dengan ayah kau....dia dah makin kurus semata-mata carik nafkah untuk kamu sekeluarga....tengok pakcik kau, dah senang-lenang sekarang...jaga solat....jaga pergaulan..jangan bergaul dengan orang sembarangan...."









ALLAH..kuatkanlah semangatku...pulihkanlah datukku....Pawi b. Toneng..






1 comment:

greenveined said...

Insyaallah mun. banyakkan berdoa dan solat hajat. lepas ni buat terapi kat datuk hg..dulu nenek aku pernah kena strok...kami bwk dye p pantai kambus dalam pasir, pergi mengurut. buat latihan pergerakan...drpd x leh ckp, alhamdulillah skrg nenek aku da x strok da....dulu sebelah badan dye kaku.masa tu aku nk ambik pmr. sgt sedih. tapi alhamdulillah dgn kuasa allah.dengan usaha anak2 semuanya kembali ok..alhamdulillah.