Sunday, December 2, 2012

Wordless Sunday








Jika aku bukan di kalangan dikau,
maafkan aku,
Jika aku bukan seperti dikau,
maafkan aku,
Aku mohon, 
Jaga tutur mu..
Jangan jadikan tuturmu itu kebanggaan dirimu,
Jangan jadikan hijabmu itu 
sebagai pakaian untuk dikau mengagungkan dirimu,
Jangan jadikan ilmu yang engkau miliki
sebagai tunjak untuk kau meninggi diri,

Sahabat,

Jika engkau ingin menasihati,
Biarlah dengan cara mendekati,
Bukan hanya menunding jari,
Pada insan yang mencari,

Sahabat,

Lembutkan tutur mu,
Agar alunan itu sebati dalam lagu,
Agar tertanam dalam kalbu,
Buat sang penimba ilmu,


Akhir kata,

Maafkan aku,
Memang aku bukan dikalangan dikau,
Tapi aku dikalangan mereka,
Mereka yang engkau tegur,
Mereka yang engkau hina,

Namun,

 Percayalah sahabat,
Kami juga punya hati,
Kami juga ingin memperbaiki
Kekhilafan yang menghantui diri,

Sesungguhnya sahabat, 
Laluan kita tidak sama,
tapi,
FITRAH kita tetap sama,
ingin menuju ke arah kebaikan...






No comments: