Friday, December 24, 2010

BM Standard Vs Sarawak Bndar Vs Sarawak Pior 1



aku ske merapu klo aku bosan...
ble aku merapu, tndanyer aku bosan
aku bosan, so aku merapu..
korang bosan? 
jom merapu secara brjemaah....
aku jamin, korg msti thu lagu kalau berpacaran..
nk nyanyi dlm versi swak???
jom...
kte nyanyi sleng Kuching n sleng Pior...



-----------------------------------------------------------------------

Kalau berpacaran
mun dh bergerek 
mun dh becinto

Memang banyak pantang larang
nang banyak pantang larang
nang banyak pantang

Menjaga susila
menjaga adab
njago adab 

Ibu bapa adik abang
mak bapak adik abang
mak bapak adik abang



Apabila berdua
bila berduak
bilo brduak


Carilah tempat yang terang
carikla tempat yg terang
cariklah tempat yg terang

Agar tidak pula
sak sik kelak 
sak kelak sik

Mencuba aksi terlarang
encoba aksi trlarang
encobo aksi nk di laghang

Korus
Boleh pandang-pandang
boleh  nangga-nangga
boleh diat-diat

Jangan pegang-pegang
iboh pegang-pegang
sikboh megang-megang

Duduk renggang-renggang
dok renggang-renggang
udok renggang-renggang

Bertambah sayang
makin  sayang
makin sayang


Biar malu-malu
biar malu-malu
sak malu-malu

Biar segan-segan
biar supan-supan
sak supan-supan

Kerna malu itu
sbb supan ya
kerno supan yo

Perisai orang beriman
perisai urang beriman
perisai urang briman


Kalau berpacaran
mun dah bergerek
mun dh brcinto

Jangan tunggu lama-lama
iboh tggu lamak-lamak
nyiboh tunggu lamak-lamak

Kalau dah berkenan
mun dh brkenan
mun dh berkenan

Jumpalah ayah dan mama
nemu la ng  mak bapak
nemu la ng mak bapak


Hantarkan rombongan
hntar la rombongan
antar la rombongan

Meminang dengan segera
meminang kinek juak
minang kinek juak

Kalau terlambat kasihmu disambar buaya
mun dah trlambat gerek tak disambar boyak
mun dh lmbat lak gerek kitak di sambar boyak


Ulang korus

Yeah
Kita sambung cerita
kita sambung cita
kito nyambung cito

Kalau kamu berdua
mun kitak duak-duak
mun kitak brduak

Aku yang ketiga
aku yang ketiga
aku yang ketigo


Aku penambah perasa
aku k nambah rasa
aku k nambah raso

Akulah pendarab nafsu serakah
aku lah pendarab nafsu serakah
aku lah k ndarab nafsu serakah

Hai teruna bikin perangai selamba
hai si laki polah perangei slamba jak
hai si laki molah perangei eksen

Hati si dara kata tak apa
hati si ompuan madah sik apa
ati si ompuan madah sik do hai


Berani buat terima padah
berani polah trimak padah
berani molah nanggong padah

Kalau tak sedia
mun sik sedia 
mun sik sedio

Ucap syahadah
ngucap syahadah
mbak ngucap


Ulang korus 2x






Amaran:
ini adalah translate secara bulat-bulatan
 dari lagu Kalau Berpacaran
susun atur perkataan dlm sleng Swak di ats tdak semestinya spt yg dgunakn oleh  pnduduk Swak





2 comments:

Anonymous said...

mungkin slang jak yang lain kot...dak tanjung bundong ngn cdak semera sik sama nak? apatah gik ngn cdak tabirat nak?

kuaci bulat said...

mena ta kitak....=)