Tuesday, December 14, 2010

Kawen...Kawen....Kawen....









Tadi terserempak ng member sme sklh dulu....
lme x jmpe....
almaklumla...
hbs sklh,
sume bwk haluan masing2...
ble jmpe balek, msing2 dh ubh style...
n xkurang jgk
masing2 dgn pasangan yg baru
psgn lme pn ade gak
best r korg...
harap2 brkekalan ea...


ramai dh kwn2 aku yg dh kawen...
nk brtunang pn bleh bilang smpai jari kaki...
mcm kwn aku hr tu....
amboi...
berseri2 jer muka bakal pgantin..
hehehehehe...


dh dekat2 nk kawen ni, msti korg tgh bz prepare utk mjlis nnti kan????
n klo bleh, majlis korg tu besar-besaran...
biar 1 kpg brcerita psl mjlis prkhwinan korg...
yela kan....
klo kte wat kcik2 jer, org kpg ckp itu ini,
klo kte wat bsr2an, org kpg pn ckp itu ini..

BAB UMUR

(biasenyer umur perempuan yg diorg tnyer)

klo kawen muda

A: bpe umur ank si Peah tu???
B: baru 20..
A: awl beno ank dia kawen.....

klo kawen lambat

A: bpe umo ank si Peah tu??
B: dh 28
A: emph.....dh tua rpe nyer...mmg ptt kawen skrg...


BAB HANTARAN

klo hantaran rendah:

 A: brp hntaran ank si Peah tu????
 B: 5 ribu jer....
 A: esh......awat murah sgt???? 




klo hantaran mahal

A : brp hntaran ank si Peah tu???
B : 15 ribu...
A : eh si Peah ni....jual ank ke????



BAB PELAMIN

klo pelamin cntik

A : cntik pelamin ank si Peah nih.....ntah bpe ribu la dia blje utk plamin ni sje...
B : ntah2 hutang...



klo pelamin simple

A: biase jer pelamin ank si Peah nih....bpe ratus la dia blnje utk plamin ni sje
B: xde duit la tu....

BAB BAJU PENGANTIN

klo baju pgantin brpasang2 


A: bpe pasang baju pngtin ank Peah tu???
B: 17 pasang.
A: bazir duit jer

klo baju pgantin hanya sepasang

A: bpe pasang baju pengantin ank Peah tu???
B: sepasang jer...
A: ea??? heh.....






ini br ckit...
klo kte prhati, byk lagi bab2 yg diorg nk ckp..
biasela..
mulut org kte xley nk ttup..
klo mulut tempayan, bleh la ttup ng asbestos ke...
mulut org, mne leh stapler kn???


ape2 pn,
korg xyah dgr ckp org
korg yg nk kawen
bkn diorg
diorg jeles tu sbnrnye
yela, ntah2 diorg sndri xkawen2 lagi..
xpn,
 tym diorg kawen dulu xsemeriah mcm korg kawen...
biasela manusia
 biarla diorg ckp ape skalipn..
yg penting, rmhtgga korg nnti bhgia..


ape2 pn, kpd kawan2 aku yg nk brtunang n kawen,
aku ucapkn


SELAMAT PENGANTIN BARU


SEMOGA BAHGIA HINGGA KE ANAK CUCU CICIT!!!!!!


KAWEN JGN LUPE JEMPUT AKU

KPD KAWAN2 AKU YG DOK JAOH DARI AKU,



PERJALANAN AKU KE SNE KNE TANGGUNG LA EA


hehehehe...



No comments: