Monday, November 15, 2010

Whats Wrong Wif Pondan n Penkid?????




Pondan n Penkid
sume org thu, pondan ni lelaki yg menyerupai perempuan
n penkid is perempuan yg menyerupai lelaki..
bohong la klo korg xthu...
kn2??????
ok2...

so, wats wrong wif these people?????
aku tgok rmai yg kutuk2 diorg ni...
tak kira la gurls or boys, msti ade yg meninggalkn sebakul 2 kata makian kt diorg..
kn????? korg tak...aku taw...org lain tu...korg org baik2...=)

klo pondan, msti org lain kata yg tu la yg ni la kt diorg...
nape??? perlu ke kte mngata diorg???
aku ok jer dgn kak Pon ng bang Pen nih...
dulu mmg aku akui aku ade gak r xske diorg nih
then ble aku fikir blek,
 slagi diorg x cri mslh ng aku, wat pe aku nk cri mslh ng diorg???
wat penat badan jer....
lagipn, ade jer kwn aku yg Pon n Pen.

guys, xbaek taw kata kt diorg nih...
diorg pn ade prasaan jgk...
cbe korg fikir...eh...bkn korg....org lain...ape prasaan org lain ble org maki org lain tu kaw2...
org lain msti hot kn????
sbb tu diorg ni mulut laser...eh nyah...bkn pondan jer laser taw...gurls pn ade mcm tu....
sebakul org lain maki diorg, 2 bakul makian diorg balas
cuba org len buat baik ng diorg...diorg pn msti akn buat baik kt org lain...

korg...eh silap lg...sori2..org lain..org lain, cuba org lain fikir lagi...
komuniti kte ni byk mggunakn tnga krja diorg...
make up artis, fashion designer, internal designer, msk2...etc..
silap2 sok lse org lain nk kawen, p upah diorg nih...
haa..tu baru jilat ludah sndiri...
bkn aku nk backup diorg...

but, cuba korg fikir dr sudut +ve nyer...klo diorg xde, gurls2 yg kt luar sane ade rse trcabar x nk maju dlm bidang2 tu????skrg ni, klo korg tgok kt tv, bpe kerat jer perempuan yg maju dlm bidang2 yg swktu dgn nyer???
ade la dlm 2-3 ketul jer kn????
n then 4 boys, mmg ade jer boys yg maki2 pondan nih...tp jgn trkejut, antra yg maki2 nih, ade jgk yg gne khidmat diorg...huh??? khidmat?????? tettttttt.....pk sndiri la ea....eden mls nk kabo lbh..
'ape ku kesah ng diorg????xkn mati aku tnpa diorg'
huish...jgn blagak you...xbaek taw..
nti esok2 dia jgk yg tolong kte....mne kte nk taw kn??
ketentuan Tuhan...

kes penkid pn sama....lantak diorg la nk kaple ng sama gurl ke x..
itu hal diorg...
klo diorg suke kt korg, korg jgn la lyn...
eh, mne leh biarkn,..kte kne tegur..
tp biarla dgn cara yg brhemah..
bkn dgn maki2an k..

xslh klo kte nk menasihati mereka2 nih...
tp biar dgn cara yg betul...
aku akui, aku bkn nyer pndai sgt dlm bab2 agama nih...
tp, aku yakin korg sume thu....
Islam kn mgajar kita utk menasihati org dgn cara yg brhemah...
so, klo nk nsht diorg, cbe fikir cra yg paling brhemah
bkn dgn makian
aku rse, bkn Islam jer, agama lain pn mnyuruh kita mnjaga hbgn yg baik sesama manusia
so, knp perlu maki2????
knp perlu anti diorg???
fikir2kn la ea...
fikir dgn akal, bkn dng emosi..=)

No comments: