Thursday, January 6, 2011

Geletek Perut 2


Kisah 1

Suatu petang, Ali berjalan brseorangan di tepi pantai...sedang asyik brjalan sambil bermain dgn pasir, tiba-tiba dia ternampak sesuatu.


Maaf...ini bkn Ali




"Eh, ape nih?" kata Ali sambil terduduk memerhatikan benda itu. " Hurm, kaler coklat mcm tahi. Bentuk pn mcm tahi. Plek la benda nih." Setelah beberapa lama memerhatikan benda itu, dia pn mencalit benda itu dan memasukkan ke dalam mulut nya seraya berkata..


" Emph....tahi rupanya...nasib baik aku xterpijak"...lalu pergi dari situ.










Kisah 2


Ada 3 sekawan dalam perjalanan balek dari sekolah. Biasala, tengah berjalan tu, mesti pelbagai-bagai topik yg dibincangkn. Almaklumla, budak-budak zaman sekarang.


Budak A : Ayah aku dipanggil oleh menteri. Hebatkn ayah aku?
Budak B : Eleh, ayah aku lagi hebat. Dia dipanggil oleh sultan.
Budak A : yeker? hebat la ayah ko.
Budak C : Ayah aku lagi hebat daripada ayah korg brdua.
Budak B : Kenape?
Budak C : Ayah aku dipanggil oleh Tuhan.










Kisah 3


Ada 3 orang sahabat nih. Diorg punyer frenship nih kire mantop tahap isi ng kuku lah..Sorg nama Gaduh, sorg nama Bodoh dan sorg nama Gila. Suatu hari Gaduh keluar rumah dan tak balek-balek smpai 2 hari. Bodoh ng Gila sgt risau tahap gaban la kt member sorg nih. Yela, takut trjadi ape-ape kt si Gaduh. Dia tu lembik ckit. So, diorang pn decide nk g wat report kt balai polis.


Bodoh : weh, ko masok la dulu. Aku rse sakit perut nk terkentut la pulak
Gila : owkeyh. Ko tunggu jer cni.


Gila pn masok ke dalam menuju ke kaunter dan bertanya dengan lembut.


Gila : Cik, saya nk cari Gaduh.
Polis: Ape? 
Gila : Saya nk cari Gaduh. (meninggikan sikit suaranya krn khuatir polis itu mgalami masalah pndengaran)
Polis : awak ni gila ker?
Gila : yer, memang saya Gila.
Polis : awak jangan main-main dgn saya.
Gila : eh2 encik ni. Kte btol2 dia ckp men2 lak. Memang betol la saya nk carik Gaduh. Klo tak saya tak datang cni. 


Polis : knp awk carik gaduh kt cni?(mula panas hati)
Gila : dh ni balai polis, msti la sye crk Gaduh kt cni. (rse mcm nk balun jer polis ni xreti-reti bhse)
Polis: Awk ni bodoh.(dalam nada marah)
Gila : Sye bkn Bodoh. Bodoh ade kat luar. 
Polis : ko ingat aku ni gila ker?
Gila : knpe lak encik Gila? saya la Gila.
Polis : awk balik skrg!
Gila : nape lak? habis tu, Gaduh mcm mna?
Polis : balik sebelum saya tangkap awak!
Gila : Ok fine. Klo tak maw sudah. Saya carik Gaduh kt tempat len. 


Gaduh pn keluar dari pejabat itu sambil marah2...mulut pn terkumat-kamit tidak jelas butir bicaranya.(oppppss....mencarut tak dbenarkn dlm cte ni ea). Di luar, Bodoh sedang menunggu Gila dengan penuh setia.


Bodoh : amacam? polis nk tolong tak?
Gila : dia taknak. Ade ke patut aku ckp elok2 dia kata aku men2. Bodoh la polis tu.
Bodoh : oit..ko nk sindir nama aku ker?
Gila : Mane ade, ko ni emosi pe hal. Dah2 kte crk Gaduh kt tempat len plak.






Mereka pn beredar dari situ dengan harapan ade org yg dpt tolong diorg utk crk Gaduh.









3 comments:

wak lotong said...

wahhhh
dasat yer...~
yg cute tu kt pic monkey...
wakaka~ i like~~

wak lotong said...

hikhikhik

kuaci bulat said...

hehehehehehe