Thursday, January 6, 2011

Karangan Lawaks 1

Sejak dr zmn aku kecik2 dulu, aku memang tak ske wat esei...yela..nk fikir ayt pengenalan lagi, isi, lps tu penutup. Nak wat ayat power2 pn aku xreti...Tp aku respect ar ng budak nih...tulis esei pn tahap bantai jer tapi dengan penuh konfiden....bak kte senior aku dulu, 'sye ske org tu konfident walaupun salah'...xcaye? nah..bace la..










karangan 1st, biasela, msti susunan ayat xbpe nk btol.....so, budak ni pn memperbaiki kesilapannyer dlm berkarya dalam karangan yg kedua...







Esei yg kedua agk baek krn susunan ayat dh betol...tp ble dh betol tu dia guna bahasa pasar lak...(mungkin baru nk kenal susun ayat la kan?)..so, dia teruskan dgn esei yg ke-3.











tapi malangnyer, prestasi beliau semakin teruk so diminta utk brjumpa dgn ckgu bg mndapatkn kaunseling.
setelah itu, beliau meneruskn esei beliau yg ke-4 dgn harapan tiada kesalahan susunan perkataan atau perkataan pasar yg keluar







Akhirnya dia berjaya mngatasi prestasi beliau yg sebelumnya dn mendapat pujian drpd gurunya yg brbunyi " perbaiki lagi" dan "sila tulis di muka surat yg baru"....thniah...hehehehehe..








p/s: ni la sebabnyer aku taknak jd cikgu bahasa. Nak terseliuh urat perut aku baca...hahahahahaa....





No comments: